1. Baccarat
Pelaajan pisteiden kokonaissumma kahden kortin jälkeen. |
Toiminta |
0 -1 -2 -3 -4 -5 | Kolmas kortti jaetaan aina. |
6 -7 | Kolmatta korttia ei jaeta. |
8 -9 | Luonnollinen käsi -kolmatta korttia ei jaeta. |
2.6.2. Pankkiirin taulukko:
Pankkiirin pisteiden kokonaissumma kahden kortin jälkeen. |
Kolmas kortti jaetaan, mikäli pelaajan kolmannen kortin arvo on |
Kolmatta korttia ei jaeta, mikäli pelaajan kolmannen kortin arvo on |
0 -1 -2 | Kolmas kortti jaetaan aina. | Kolmas kortti jaetaan aina. |
3 | 0 -1 -2 -3 -4 -5 -6 -7 -9 | 8 |
4 | 2 -3 -4 -5 -6 -7 | 0 -1 -8 |
5 | 4 -5 -6 | 0 -1 -2 -3 -8 -9 |
6 | 6-7 | 0 -1 -2 -3 -4 -5 -8 -9 |
7 | Kolmatta korttia ei jaeta. | Kolmatta korttia ei jaeta. |
8 -9 | Luonnollinen käsi -kolmatta korttia ei jaeta. | Luonnollinen käsi -kolmatta korttia ei jaeta. |
2.7. Poikkeukset sääntöihin
2.7.1. Mikäli sen jälkeen, kun kaksi ensimmäistä korttia on jaettu kaikille pelaajille, pelaajan ja (tai) pankkiirin kokonaispistemäärä on 8 (kahdeksan) tai 9 (yhdeksän), sellaista kättä kutsutaan luonnolliseksi kädeksi, eikä kortteja enää jaeta tämän jälkeen. Peli keskeytetään, ja sekä pelaajan että pankkiirin pisteiden kokonaissumat lasketaan ja voittaja julkistetaan. Tämä sääntö korvaa kaikki muut säännöt.
2.7.2. Mikäli sen jälkeen, kun kaksi ensimmäistä korttia on jaettu jokaiselle pelaajalle pelaajan kokonaispistemäärä on 6 (kuusi) tai 7 (seitsemän) ja pankkiirin kokonaispistemäärä on 5 (viisi) tai vähemmän (0 -1 -2 -3 -4 -5), silloin pankkiiri saa kolmannen kortin.
2. Nopat
2.1. Suorassa lähetyksessä oleva pelin juontaja laittaa nopan sen laatiikoon, sekoittaa ja pyöräyttää sen sitten pelipöydälle.
2.2. Viisi identtistä noppaa, joiden sivut on numeroitu 1-6 pisteellä käytetään pelissä.
2.3. Noppaa pyöritetään ainoastaan kerran arvonnan aikana paitsi erikoistapauksissa jolloin pyöräytys tulee toistaa (katso 5).
2.4. Pyöräytyksen katsotaan tapahtuneen, kun kaikki 5 noppaa seisoo aloillaan onnekkaaseen yhdistelmään yhdellä niiden sivuista ja ne selvästi tekevät viiden nopan yhdistelmän.
2.5. Arvonnan tulos on 5 nopan yhdistelmä joka määritellään pisteiden lukumäärän avulla nopan päälimmäisessä sivussa kun ne on pyöräytetty pöydälle.
2.6. Juontaja tunnistaa nonnekkaan yhdistelmän seuraten muuttumattomien sääntöjen avulla.
2.7. Noppien yhdistelmät (tulokset määritellään vasemmalta oikealle).
2.7.1. Yksi pari + noppa pienimmästä suurimpaan pisteiden lukumäärään
2.7.2. Kaksi paria + viimeinen noppa. Parit määritellään korkeammilla pisteiden numeroilla;
2.7.3. Kolmoset + noppa pienimmästä suurimpaan pisteiden lukumäärään;
2.7.4. Kaikki erilaiset pisteiden numerot luomatta viivaa pienimmästä suurimpaan pistenumeroon;
2.7.5. Korkea linja (2, 3, 4, 5, 6);
2.7.6. Matala linja (1, 2, 3, 4, 5);
2.7.7. Kolmoset + pari;
2.7.8. Neloset + viimeinen noppa;
2.7.9. Viitoset
3. Lucky 5
4. Lucky 7
5. Lyö vetoa Pokerissa
2.4.2. Pari. Mitkä tahansa kaksi (2) korttia jotka ovat samanarvoisia (kaksi ässää, kaksi kunkkua jne.) Mikäli useissa käsissä on pari,
se käsi, jossa on korkeampi pari voittaa. Mikäli useissa käsissä on samanarvoinen pari, se käsi, jossa on korkeampi kicker-kortti voittaa.
2.4.3. Kaksi paria. Mitkä tahansa kaksi (2) korttia joilla on sama arvo yhdessä ja toiset kaksi (2) korttia samalla arvolla. Mikäli useilla paikoilla on kahden parin käsi, se käsi jossa on korkeammat parit, voittaa. Mikäli kahdella pelaajalla on samanarvoiset parit, se käsi, jossa on korkeampi kicker-kortti, voittaa.
2.4.4. Kolmoset. Mitkä tahansa kolme (3) samanarvoista korttia. Mikäli useissa käsissä on kolmoset, se käsi, jossa on korkeimmat kolmoset, voittaa. Mikäli kahdessa kädessä on samat kolmoset, se käsi jossa on korkein neljäs ja/tai viides kortti, voittaa.
2.4.5. Suora. Mitkä tahansa viisi (5) peräkkäistä korttia eri maata. Ässät voidaan laskea joko alhaisiksi korteiksi (A-2-3-4- 5) tai korkeammaksi (10-J-Q-K-A).
2.4.6. Väri. Mitkä tahansa viisi (5) korttia samaa maata. Mikäli useissa käsissä on väri, se käsi jossa on korkeammat taskukortit, jotka on käytetty muodostamaan käsi, voittaa.
2.4.7. Täyskäsi. Mitkä tahansa kolme (3) samanarvoista korttia ja toiset mitkä tahansa kaksi (2) samanarvoista korttia. Mikäli useilla käsillä on täyskäsi, se käsi jossa on korkeimmat kolmoset, voittaa. Mikäli useilla käsillä on samat kolmoset, se käsi, jossa on korkein pari, voittaa.
2.4.8. Neloset. Mitkä tahansa neljä (4) korttia jotka ovat samanarvoisia. Mikäli useilla käsillä on neloset, se käsi, jossa on korkeimmat neloset, voittaa. Mikäli useilla käsillä on samat neloset, se käsi, jossa on korkein kicker-kortti, voittaa.
2.4.9. Värisuora. Mikä tahansa suora, jossa kaikki viisi (5) korttia ovat samaa maata. Mikäli useilla käsillä on värisuora, se käsi jossa on korkein värisuora, voittaa.
2.4.10. Kuningasvärisuora. Suora kymmenestä ässään, jossa kaikki viisi (5) korttia ovat samaa maata. Tämä on kaikista vahvin pokerikäsi.
Vetotyyppi | Kerroin |
Pyörän osoitin pysähtyy numeroon joka on PIENEMPI kuin 9,5 | 2,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy numeroon joka on SUUREMPI kuin 9,5 | 2,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy HARMAASEEN osioon | 3,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy PUNAISEEN osioon | 3,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy MUSTAAN osioon | 3,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy PARILLISEEN numeroon | 2,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy PARITTOMAAN numeroon | 2,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy SATTUMAN osioon | 18,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy numerosarjan 1-6 sisälle | 3,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy numerosarjan 7-12 sisälle | 3,00 |
6. Vetojen sota (War of Bets)
Peli pelataan kahden puolen välillä - pelaajan ja jakajan. Jakaja jakaa yhden kortin kuvapuoli ylöspäin jokaiselle puolelle pelin jokaisella nostolla. Kortit jaetaan yksi kerrallaan ja pelaaja saa ensimmäisen kortin. Pelin tarkoitus on saada korkeampi kortti sijoituksen mukaisesti (Ässät ovat ainoastaan korkeimpia kortteja ja kakkoset alhaisimpia). ”Sota” (tasapeli) tapahtuu, mikäli pelaajalla ja jakajalla on samanarvoiset kortit. Tässä tapauksessa, sota (tasapeli) tulos voittaa, ja molemmat sekä jakaja ja pelaaja häviävät.
Ensimmäisen kierroksen vedot voidaan asettaa jopa ennen korttien jakamista. Vedonlyöjät voivat asettaa vetonsa yhteen tai useampaan saatavilla olevista tuloksista. Toisen kierroksen vedot voidaan asettaa, kun pelaaja saa ensimmäisen kortin ja kertoimet päivitetään. Vedot, jotka on asetettu edellisellä vedonlyönnin kierroksella eivöt vaikuta tuleviin vetoihin, minkä vuoksi vedonlyöjäöt voivat asettaa vetoja samoihin tai eri tuloksiin useammin kuin yhden kerran.
Siinä tapauksessa, mikäli sota (tasapeli) tapahtuu, vedonlyöjät, jotka asettivat vetoja tähän tulokseen, saavat voittonsa. Vedot, jotka on asetettu pelaajaan ja (tai) jakajaan, häviävät.
PÄÄASIALLISET | |
Pelaajat | |
Sota | |
Jakaja voittaa | |
VÄRI | |
Pelaajan kortti on punainen | Jakajan kortti on punainen |
Pelaajan kortti on musta | Jakajan kortti on musta |
MAA | |
Pelaajan kortti on pata | Jakajan kortti on pata |
Pelaajan kortti on hertta | Jakajan kortti on hertta |
Pelaajan kortti on risti | Jakajan kortti on risti |
Pelaajan kortti on ruutu | Jakajan kortti on ruutu |
ARVO | |
Pelaajan kortin arvo on vähemmän kuin 8 | Jakajan kortin arvo on vähemmän kuin 8 |
Pelaajan kortin arvo on 8 | Jakajan kortin arvo on 8 |
Pelaajan kortin arvo on suurempi kuin 8 | Jakajan kortin arvo on suurempi kuin 8 |
Pelaajan kortti on kuvakortti (J, Q, K) | Jakajan kortti on kuvakortti (J, Q, K) |
Pelaajan kortti on pistekortti (A, 2, 3, 4 , 5, 6, 7, 8, 9, 10) | Jakajan kortti on pistekortti (A, 2, 3, 4 , 5, 6, 7, 8, 9, 10) |
1.1. Vedonlyönnin kierros - ajanjakso, jonka aikana pelaajien vedot hyväksytään.
1.2. Kertoimet - numeerinen ilmaisu, joka määritellään jonkin tuloksen matemaattisen mahdollisuuden perusteella ja jolla kerrotaan pelaajan panoksen summa, jotta voidaan laskea voitto vedosta.
1.3. Arvo - kortin paikka samaa maata olevien korttien sarjassa (esim. kakkonen, jätkä, ässä), jossa kakkosella on alin arvo ja ässällä korkein arvo.
1.4. Maa - yksi korttien neljästä tyypistä (hertat, ruudut, padat, ristit)
1.5. Pakka - 52 (viidenkymmenenkahden) kortin setti, joka koostuu kolmestatoista kortista jokaista neljää eri maata (kakkonen, kolmionen, nelonen, vitonen, kutonen, seiska, kasi, ysi, kymppi, jätkät, kuningatar, kuningas ja ässä).
1.6. Shoe - pelaamisessa käytetty laite, johon asetetaan kuusi korttipakkaa ennen pelin aloittamista.
1.7. Nosto - yksi korttien jako, joka alkaa ensimmäisestä vetokierroksesta ja päättyy siihen, kun jakaja ilmoittaa jaon tuloksen, kerää kaikki käytetyt, kuvapuoli ylöspäin olevat kortit pöydältä ja laittaa ne käytettyjen korttien laatikkoon.
1.8. Vedonlyönnin tulos - mahdollinen tuloksen tulkinta yhdellä nostolla, joka näytetään kertoimilla, jotka voivat muuttua noston aikana riippuen muutoksesta tuloksen matemaattisessa todennäköisyydessä.
1.9. Vedonlyönnin vaihtoehdot - lista kaikista vedoista, jotka ovat saatavilla pelaajalle.
1.10. Pelaaja - yksi pelin useista osapuolista, joka on merkitty kuvassa ja jolle jakaja jakaa kortit.
1.11. Jakaja- yksi pelin useista osapuolista, joka on merkitty kuvassa ja jolle jakaja jakaa kortit.
1.12. Sota (tasapeli) - tasapelin tulos, jolloin pelajalle ja jakajalle korttien jakamisen jälkeen huomataan, että molempien korteilla on sama arvo.
1.13. Kuvakortti - jätkä, kuningatar tai kuningas mitä tahansa maata.
2.1. Peli pelataan kahden puolen välillä:pelaajan ja jakajan. Jakaja jakaa yhden kortin kuvapuoli ylöspäin jokaiselle puolelle pelin jokaisella nostolla.
2.2. Jakaminen:
2.2.1. Kortit jaetaan molemmille puolille yksi kerrallaan vuorotellen, kunnes molemmilla puolilla on yksi kortti kuvapuoli ylöspäin.
2.2.2. Pelaaja saa aina ensimmäisen kortin.
2.2.3. Kun molemmilla puolilla on yksi kortti kuvapuoli ylöspäin, tilanne tarkastetaan määrättyjen sääntöjen mukaisesti ja siten määritellään mikäli noston voitti yksi puolista - pelaaja tai jakaja - tai mikäli se päättyy sotaan.
2.3. Pelin tarkoitus on saada kortti, jolla on korkeampi arvo kuin vastustajan puolen kortilla.
2.3.1. Voittava puoli on se, jolla on kortti jossa on korkeampi sen jälkeen kun kummallakin puolella on yksi kortti kuvapuoli ylöspäin..
2.3.2. Mikäli sen jälkeen kun kortit on jaettu pelaajalle ja jakajalle molemmilla on samanarvoiset kortit, silloin nosto päättyy sota-tulokseen.
3.1. Vedonlyönnin ensimmäinen kierros. Vedot voidaan asettaa jopa ennen kuin kortit on jaettu ensimmäisellä vedonlyönnin kierroksella. Vedonlyöjät voivat asettaa vetonsa yhteen tai useampaan saatavilla olevista tuloksista.
3.2. Vedonlyönnin toinen kierros. Ensimmäisen vedonlyönnin kierroksen jälkeen pelaaja saa ensimmäisen kortin ja uudet kertoimet vedonlyönnin tuloksille näytetään näytöllä ja vedonlyönnin toinen kierros voi alkaa. Vedot, jotka asetetaan ensimmäisellä vedonlyönnin kierroksella, eivät vaikuta vedonlyönnin toiselle kierrokselle, mistä johtuen vedonlyöjät voivat asettaa vetoja samoihin tai erilaisiin tuloksiin useammin kuin kerran.
3.3. Pelin lopussa, tulos julkistetaan. Vedonlyönnin toisen kierroksen jälkeen jakaja saa kortin kuvapuoli ylöspäin, noston tulos julkistetaan ja uusi nosto alkaa.
3.4. Korttien vaihto:
3.4.1. Kun alle 40 korttia on jäljellä jakajan shoe-laitteessa, jakaja ilmoittaa, että shoe-laite vaihdetaan, kun kortit on jaettu.
3.4.2. Jakaja asettaa kaikki käytetyt ja käyttämättömät kortit käytettyjen korttien laatikkoon. Tyhjä shoe-laite vaihdetaan täydellä shoe-laitteella, joka on valmis käyttöä varten ja jonka kortit on sekoitettu. Käytettyjen korttien täysi laatikko tyhjennetään ja asetetaan takaisin pöydälle, Tämä vaihto tehdään reaaliajassa, kun vedonlyöjät ja yleisö voivat nähdä sen.
3.5. Korttien sekoittaminen Sen jälkeen kun shoe-laitteet on vaihdettu ja toinen jakaja tulee ja sekoittaa kortit niin, että kaikki näkevät sen ja valmistelee kortit jakamista varten.
4.1. Maksimi- ja minimirajoitukset vedoille määrittelee vedonlyönnistä vastaavan yhtiö.
5.1. Peruutetut nostot. War-of-Bets-pelin nostot voidaan peruuttaa, mikäli:
5.1.1. Skanneri ei voi skannata korttia tai sen tulokset eivät vastaa korttia joka on pöydällä;
5.1.2. Kortti tai kortit näkyvät väärässä paikassa tai ne on sekoitettu;
5.1.3. Teknisiä ongelmia ilmaantuu (internet-yhteyden ongelmia, teknisiä häiriöitä studiossa tai jakajan virheitä).
5.1.3.1. Jakajan virheet, jotka voivat johtaa noston peruuttamiseen:
5.1.3.1.1. Jakamisen järjestystä muutetaan (kts. 2.2.);
5.1.3.1.2. Kortti tai kortit on merkattu tai ne ovat vahingoittuneet;
5.1.3.1.3. Kortti tai kortit tippuvat pelipöydältä tai niitä ei voi nähdä näytöllä jakajan virheen vuoksi;
5.1.3.1.4. Kortti tai kortit pakassa ovat kuvapuoli ylöspäin ja kuva/numero on näkyvillä virheellisen sekoittamisen vuoksi; 5.1.3.1.5.
5.1.3.1.5. Jakaja unohtaa käyttää turvakorttia;
5.1.3.1.6. Jakaja skannaa kortin tai kortit virheellisesti ja skannerin lukemat eivät vastaa pelipöydällä olevia kortteja.
5.1.4. Mikäli nosto peruutetaan, kaikki vedot mitätöidään ja panokset palautetaan pelaajille (kertoimet tasoitetaan yhteen).
5.2. Kortin polttaminen. Kortteja voidaan polttaa pelin aikana, mikäli:
5.2.1. Jakaja ottaa ja näyttää kortin kuvapuoli yläspäin shoe-laitteesta kun vedonlyönnin kierros ei ole päättynyt;
5.2.2. Korttia ei voida skannata tai lukea teknisistä syistä.
5.3. Kortin polttamismenetelmä:
5.3.1. Jakaja näyttää kortin kuvapuoli ylöspäin kaikille pelaajille;
5.3.2. Jakaja ilmoittaa, että tietty kortti poltetaan;
5.3.3. Jakaja asettaa kortin käytettyjen korttien laatikkoon;
5.3.4. Jakaja ottaa uuden kortin shoe-laitteesta ja asettaa sen palaneen kortin tilalle ilman, että hän peruuttaa noston.
6.1. Pelit jatkuvat 24/7 ja niihin voidaan sisällyttää huoltotaukoja, mutta siitä huolimatta, kaikki muu sisältäen jakaja ja korttien vaihdot näytetään livenä niin, että ne ovat kaikkien nähtävillä.
7.1. Kuusi standardia 52 (viidenkymmenenkahden) kortin pakkaa. Jokaisessa kortissa on uniikki viivakoodi, joka skannataan sisäänrakennetun pöytäskannerin avulla kun kortit jaetaan pöydällä.
7.2. Sisäänrakennettua pöytäskanneria käytetään korttien viivakoodien skannaamiseen.
7.3. Turvakorttia käytetään peittämään pakan alimmainen kortti.
7.4. Shoe-laite, jossa on sekoitetut kortit, joista jakaja jakaa kortit.
7.5. Pöytä, jonka ulkoasessa on kaksi merkittyä laatikkoa pelaajan ja jakajan korteille.
7.6. Laatikko käytetyille korteille, johon jakaja asettaa käytetyt kortit jakamisen jälkeen.
8.1. Nämä säännöt & määräykset julkistetaan useilla eri kielillä tiedoksi ja pääsyn helpottamiseksi pelaajille. Ainoastaan englanninkielinen versio on lainsäädännön edessä pätevä määrittelemään pelaajan ja palveluntarjoajan suhteen siinä tapauksessa, että ei-englanninkielisessä sekä englanninkielisessä versiossa on eroja näissä säännöissä & määräyksissä, jolloin englanninkielinen versio on voimassa.
Vetotyyppi | Kerroin |
Pelaajat | 2,05 |
Sota | 12,50 |
Jakaja voittaa | 2,05 |
Pelaajan kortti on kuvakortti (J, Q, K) | 4,12 |
Jakajan kortti on kuvakortti (J, Q, K) | 4,12 |
Pelaajan kortti on pistekortti (A, 2, 3, 4 , 5, 6, 7, 8, 9, 10) | 1,23 |
Jakajan kortti on pistekortti (A, 2, 3, 4 , 5, 6, 7, 8, 9, 10) | 1,23 |
Pelaajan kortti on punainen | 1,90 |
Jakajan kortti on punainen | 1,90 |
Pelaajan kortti on musta | 1,90 |
Jakajan kortti on musta | 1,90 |
1.1. Onnenpyörä - pyöreä pelikone joka on jaettu yhdeksääntoista (19) eri alueeseen jotka jaetaan metallisten kannattimien avulla;
1.2. Sektori - yksi yhdeksästätoista (1/19) osasta pyörässä, joka on numeroitu yhdestä (1) kahdeksaantoista (18) ja merkitty erikoissymbolilla (kuppi jossa on tähti). Kaikki sektorit ovat samankokoisia;
1.3. Arvonnan tulos - sektori, johon osoittimen alempi osa pysähtyy (lähempänä pyörän keskustaa) Tulokset ratkaistaan perustuen pysyviin sääntöihin (kts. 2.8);
1.4. Osoitin - pelikoneen osa (pyörän ylhäällä keskellä, mikä määrittää arvonnan tuloksen);
1.5. Kertoimet - numeerinen ilmaisu, joka kerrotaan pelaajan panoksen summalla, jotta voidaan laskea vedon voitto.
2.1. Pelin juontaja esittelee Onnenpyörän, pyöräyttää sitä vastapäivään ja sitten pyöräyttää sitä myötäpäivään kevyellä käden kosketuksella;
2.2. Yhtä Onnenpyörää käytetään pelissä;
2.3. Ainoastaan yksi pyöräytys tehdään arvonnan aikana paitsi tapauksissa, jolloin pyöräytys tulee toistaa (kts. 4.2);
2.4. Juontaja pyöräytys (ja arvonta) on voimassa, mikäli pyörä pyörii ainakin kolme (3) kokonaista kierrosta myötäpäivään;
2.5. Vuoro alkaa, kun juontajan pyöräyttämä pyörä alkaa pyöriä myötäpäivään ja osoitin jättää sektorin, jossa se oli aikaisemmin pysähtyneenä;
2.6. Arvonnan tulos on sem sektorin numero tai symboli, mihin osoitin pysähtyy, kun pyörä lopettaa pyörimisen.
2.7. Onnenpyörän tulokset:
3.1. Pelissä on ainoastaan yksi vedonlyönnin kierros, ja pelaajat voivat asettaa vetonsa kaikkiin saatavilla oleviin tuloksiin;
3.1.1. Vetokierros tapahtuu pelin arvontojen välillä ja kestää noin neljä minuuttia Kun ensimmäinen arvonta on päättynyt, vedonlyönnin kierros toiseen arvontaan alkaa välittömästi. Lähetys alkaa vedonlyönnin kierroksen lopussa.
3.2. Maksimi- ja minimipanosten rajat asettaa vedonlyönnistä vastaava yhtiö.
4.1. Peruutetut arvonnat:
4.1.1. Arvonnat voidaan peruuttaa teknisten häiriöiden vuoksi; internet-yhteyden ongelmien, studiolla tapahtuvien teknisten ongelmien tai juontajan virheiden;
4.1.2. Juontajan virheet, jotka voivat johtaa arvonnan peruuttamiseen:
4.1.2.1. Mikäli Onnenpyörä ei tee ainakin kolmea (3) täyttä kierrosta;
4.1.2.2. Juontaja on fyysisessä kontaktissa Onnenpyörän kanssa kun pyörä on jo pyörimässä tai juontaja vaihtaa pyörän nopeutta jollain toisella tavalla;
4.2. Toistettu pyöräytys Pyöräytys tulee toistaa, mikäli:
4.2.1. Onnenpyörä ei tee kolmea (3) täyttä kierrosta pyöräytyksen alusta lähtien kunnes pyörä pysähtyy kokonaan;
4.2.2. Pyörän osoitin pysähtyy sektoreiden välille ja tulosta ei pystytä määrittämään hyväksytyn pyöräytyksen jälkeen.
4.3. Mikäli ääni katoaa lähetyksen aikana, tai juontaja ilmoittaa väärän voittavan sektorin, oikean arvonnan tulokset määritellään videolähetyksen mukaisesti;
4.3.1. Mikäli pelaaja ei voi nähdä suoraa lähetystä hänen päässään olevien teknisten syiden vuoksi (ei internet-yhteyttä, ei sähköjä jne.), mutta lähetys löytyy arkistoista, arvonnan katsotaan tapahtuneen.
4.3.2. Jokaisen arvonnan tulokset ja lähetysten arkisto löytyy pelintarjoajan nettisivuilta.
5.1. Arvonnat peliin jatkuvat 24/7 ja niihin voidaan sisällyttää huoltotaukoja, mikäli niin vaaditaan.
5.1.1. Järjestäjällä on oikeus vaihtaa lähetysten aikaa ja kestoa.
6.1. Onnenpyörä (kts. 1.1.);
7.1. Nämä säännöt & määräykset julkistetaan useilla eri kielillä tiedoksi ja pääsyn helpottamiseksi pelaajille. Ainoastaan englanninkielinen versio on lainsäädännön edessä pätevä määrittelemään pelaajan ja palveluntarjoajan suhteen siinä tapauksessa, että ei-englanninkielisessä sekä englanninkielisessä versiossa on eroja näissä säännöissä & määräyksissä, jolloin englanninkielinen versio on voimassa.
Vetotyyppi | Kerroin |
Pyörän osoitin pysähtyy numeroon joka on PIENEMPI kuin 9,5 | 2,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy numeroon joka on SUUREMPI kuin 9,5 | 2,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy HARMAASEEN osioon | 3,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy PUNAISEEN osioon | 3,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy MUSTAAN osioon | 3,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy PARILLISEEN numeroon | 2,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy PARITTOMAAN numeroon | 2,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy SATTUMAN osioon | 18,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy numerosarjan 1-6 sisälle | 3,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy numerosarjan 7-12 sisälle | 3,00 |
7. Onnenpyörä
1.1. Onnenpyörä - pyöreä pelikone joka on jaettu yhdeksääntoista (19) eri alueeseen jotka jaetaan metallisten kannattimien avulla;
1.2. Sektori - yksi yhdeksästätoista (1/19) osasta pyörässä, joka on numeroitu yhdestä (1) kahdeksaantoista (18) ja merkitty erikoissymbolilla (kuppi jossa on tähti). Kaikki sektorit ovat samankokoisia;
1.3. Arvonnan tulos - sektori, johon osoittimen alempi osa pysähtyy (lähempänä pyörän keskustaa) Tulokset ratkaistaan perustuen pysyviin sääntöihin (katso 2.8);
1.4. Osoitin - pelikoneen osa (pyörän ylhäällä keskellä, mikä määrittää arvonnan tuloksen);
1.5. Kertoimet - numeerinen ilmaisu, joka kerrotaan pelaajan panoksen summalla, jotta voidaan laskea vedon voitto.
2.1. Pelin juontaja esittelee Onnenpyörän, pyöräyttää sitä vastapäivään ja sitten pyöräyttää sitä myötäpäivään kevyellä käden kosketuksella;
2.2. Yhtä Onnenpyörää käytetään pelissä;
2.3. Ainoastaan yksi pyöräytys tehdään arvonnan aikana paitsi tapauksissa, jolloin pyöräytys tulee toistaa (katso 4.2);
2.4. Juontaja pyöräytys (ja arvonta) on voimassa, mikäli pyörä pyörii ainakin kolme (3) kokonaista kierrosta myötäpäivään;
2.5. Vuoro alkaa, kun juontajan pyöräyttämä pyörä alkaa pyöriä myötäpäivään ja osoitin jättää sektorin, jossa se oli aikaisemmin pysähtyneenä;
2.6. Arvonnan tulos on sem sektorin numero tai symboli, mihin osoitin pysähtyy, kun pyörä lopettaa pyörimisen.
2.7. Onnenpyörän tulokset:
3.1. Pelissä on ainoastaan yksi vedonlyönnin kierros, ja pelaajat voivat asettaa vetonsa kaikkiin saatavilla oleviin tuloksiin;
3.1.1. Vetokierros tapahtuu pelin arvontojen välillä ja kestää noin neljä minuuttia Kun ensimmäinen arvonta on päättynyt, vedonlyönnin kierros toiseen arvontaan alkaa välittömästi. Lähetys alkaa vedonlyönnin kierroksen lopussa.
3.2. Maksimi- ja minimipanosten rajat asettaa vedonlyönnistä vastaava yhtiö.
4.1. Peruutetut arvonnat:
4.1.1. Arvonnat voidaan peruuttaa teknisten häiriöiden vuoksi; internet-yhteyden ongelmien, studiolla tapahtuvien teknisten ongelmien tai juontajan virheiden;
4.1.2. Juontajan virheet, jotka voivat johtaa arvonnan peruuttamiseen:
4.1.2.1. Mikäli Onnenpyörä ei tee ainakin kolmea (3) täyttä kierrosta;
4.1.2.2. Juontaja on fyysisessä kontaktissa Onnenpyörän kanssa kun pyörä on jo pyörimässä tai juontaja vaihtaa pyörän nopeutta jollain toisella tavalla;
4.2. Toistettu pyöräytys Pyöräytys tulee toistaa, mikäli:
4.2.1. Onnenpyörä ei tee kolmea (3) täyttä kierrosta pyöräytyksen alusta lähtien kunnes pyörä pysähtyy kokonaan;
4.2.2. Pyörän osoitin pysähtyy sektoreiden välille ja tulosta ei pystytä määrittämään hyväksytyn pyöräytyksen jälkeen.
4.3. Mikäli ääni katoaa lähetyksen aikana, tai juontaja ilmoittaa väärän voittavan sektorin, oikean arvonnan tulokset määritellään videolähetyksen mukaisesti;
4.3.1. Mikäli pelaaja ei voi nähdä suoraa lähetystä hänen päässään olevien teknisten syiden vuoksi (ei internet-yhteyttä, ei sähköjä jne.), mutta lähetys löytyy arkistoista, arvonnan katsotaan tapahtuneen.
4.3.2. Jokaisen arvonnan tulokset ja lähetysten arkisto löytyy pelintarjoajan nettisivuilta.
5.1. Arvonnat peliin jatkuvat 24/7 ja niihin voidaan sisällyttää huoltotaukoja, mikäli niin vaaditaan.
5.1.1. Järjestäjällä on oikeus vaihtaa lähetysten aikaa ja kestoa.
6.1. Onnenpyörä (katso 1.1.);
7.1. Nämä säännöt & määräykset julkistetaan useilla eri kielillä tiedoksi ja pääsyn helpottamiseksi pelaajille. Ainoastaan englanninkielinen versio on lainsäädännön edessä pätevä määrittelemään pelaajan ja palveluntarjoajan suhteen siinä tapauksessa, että ei-englanninkielisessä sekä englanninkielisessä versiossa on eroja näissä säännöissä & määräyksissä, jolloin englanninkielinen versio on voimassa.
Vetotyyppi | Kerroin |
Pyörän osoitin pysähtyy numeroon joka on PIENEMPI kuin 9,5 | 2,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy numeroon joka on SUUREMPI kuin 9,5 | 2,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy HARMAASEEN osioon | 3,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy PUNAISEEN osioon | 3,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy MUSTAAN osioon | 3,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy PARILLISEEN numeroon | 2,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy PARITTOMAAN numeroon | 2,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy SATTUMAN osioon | 18,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy numerosarjan 1-6 sisälle | 3,00 |
Pyörän osoitin pysähtyy numerosarjan 7-12 sisälle | 3,00 |